tisdag 30 mars 2010

På blanka förmiddagen

Latar mig.

Eftersom jag klev upp så tidigt i morse blev det en lång väntan på frukost men snart är det dags. När den är fixad ska jag nog klä på mig och gå på en lång promenad med hundarna, har inget annat som måste göras så det passar alldeles utmärkt.

Nu är tapetseringen klar och det känns ju inte helt fel. Var ganska sömnig där i slutet så jag tror att några bitar blev lite sneda men det syns då inte när jag tittar efter och då kan jag ju inte klaga.
Vi är ett grymt bra team när vi tapetserar. Jag mäter och skär, sambon klistrar och står högst upp på trappstegen när våden ska upp. Själv står jag på knä nere på golvet och försöker hålla tapeten så rakt det bara går och förutom lite ömma knäskålar går det hur bra som helst. Inga storbråk så långt ögat kan nå, om än det blir lite tjafs när vi hållt på ett par timmar. Inget konstigt med det.

Jag har hittat några små vedpinnar längst ner i vedlådan och försöker med hjälp av dessa få bukt med kylan i huset.
Nästa vinter ska vi fanimej ha mest ved i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar