onsdag 17 mars 2010

En ny favorit


Har, för första gången någonsin i mitt 27-åriga liv, smakat fiskbullar. I dillsås. Det var delikat! Troligtvis den mest utsökta kulinariska upplevelse jag haft på mycket länge, kanske till och med bättre än mitt första möte med halloumiost.
Så det blir fiskbullar även till middag och eventuellt till lunch i morgon. För jag är en sån. En sån som när jag provat något nytt och gillat det äter samma sak i flera dagar tills jag är less på den nya maten och tar paus ifrån den i några år. På grund av detta är min kost väldigt enkelspårig. Eller, nu ljög jag nog lite grann, det är nog inte därför maträtterna inte varierar så mycket, det handlar till stor del om att jag varken kan eller vill laga mat. Halv- och helfabrikat rules! Helst med mycket salt och så några E-nummer extra så att jag ser ung och fräsch och konserverad ut längre!
Jag ger faktiskt ganska ordentligt fan i vad jag stoppar i mig för mat, så länge den inte innehåller en massa kalorier eller har senor och äckel som känns i munnen. Har då aldrig känt att jag skulle må bättre om jag håller mig ifrån att äta rött kött/kolhydrater/mat med konstiga tillsatser.

1 kommentar: