tisdag 9 mars 2010

I slutet av september..


Hej, hej hotellet i Beldibi!
Vår vana trogen åker vi till Turkiet på septembersemester. All inclusive-hotell med kvällsfika! Då ska jag vräka i mig som fan, vet ni, jag tänker på kvällsfika hela tiden och blir ledsen efter middagen för det är det sista mål mat jag äter för dagen. Men ikväll lär jag ju inte vara så hungrig eftersom middagen serveras först 19.30.
Hur som helst, vi valde mellan det här och ett femstjärnigt hotell men det slutade med att jag fick sista ordet (fast sambon höll faktiskt med) när jag talade för detta hotell just med argumentet att de faktiskt serverar mat mellan 00-01. Så nu är det bokat, anmälningsavgiften betald och 14000 att spara fram till i mitten av augusti någon gång. Det är värt det!
Även lite pepp till att hålla sig i form under sommaren så att man inte ser ut som en valross på stranden.
Tack förresten, Malla och Jeanette, för era fina kommentarer! Det behövs såna mer ofta än det behövs "Men guuuu hur du ser ut, va smal du har blivit, nu får du inte gå ner mer!"- kommentarer. De gör mig bara sur och tvär.
Just nu; Sitter och slappar en stund efter 3 timmar på Råberget. Trötta hundar, vilket ju var syftet med det hela. Hann få lite sol också innan molnen rullade in så nu är mina fräknar ännu mer framträdande.
Känner en unken doft och inser att det är jag själv som luktar brandrök och lite svett, men tycker att det är överseriöst att duscha NU då jag ändå ska iväg och simma om en liten stund.
Fryser litegrann, slut ved igen men tack och lov för värmepumpen som håller vad den lovar när det inte är -20 ute. På söndag är det vedkapningsdag, åter igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar