tisdag 23 mars 2010

Fan va najjs

Soligt, varmt och nästan perfekt väder,
förutom att snön på marken fortfarande är ett faktum.
Längtar tills jag får ta fram cykeln! Jo, för min karl säger att eftersom jag är 1. väldigt oförsiktig 2. ganska trafikfarlig och 3. lite för fokuserad på att göra trick medans jag cyklar, så är det strängt förbjudet för mig att cykla medans det är snö på vägen.
Som att vara fem år på nytt, alltså.

Jag har i alla fall varit ute på promenad runt byn och ätit sedvanlig frukost klockan nio prick. Nu pausar jag en stund och ska fixa i ordning mig för här ska inte njutas av någon sol, nädå! Snart ska vi iväg för att köpa spackel, tapetklister och tapeter till hall och kontor. Vi hade tänkt försöka hinna med tapetseringen i veckan, tror inte att det ska bli något bekymmer.
Bara att hoppas att det går lika bra att tapetsera nykter som det gick när man hade motiverat sig med några glas vin (för mig) och en eller fyra whiskeys (för sambon).
Vi hade den otroliga turen att vårt gamla hus var både snett och vint så när vi satte upp våderna lite snett blev det alldeles otroligt perfekt!
Skulle det nu inte funka får jag väl supa ner sambon och rulla mig själv i en tunna nedför slänten, lite yrsel borde det väl framkalla.

1 kommentar:

  1. hahaa :) lika bra att vänta ngn vecka med att cykla då

    SvaraRadera