torsdag 18 mars 2010

Work it!


Bättre sent än aldrig som jag brukar säga. Veckans tredje pass, simning, idag och sen fjärde och sista på söndagen.
Lördags-simningen uteblir pga. vedkapning men man kan väl påstå att det ändå blir en dag med viss fysisk aktivitet.
Räknar ni promenader och sånt somm träning? Typ en timmes promenad, inte jättefort men inte jättesakta heller, lite flåstempo kan man väl säga.
Det gör inte jag. Jag går så jäkla mycket hela dagarna med alla hundpromenader och jobbpromenader så det är mer något som jag gör, inte träning.
Vissa räknar tydligen gräsklippning och städning som träning och kaloriförbrännare vilket det ju i och för sig är, men ska inte vardagliga sysslor vara just vardagliga sysslor? Finns det folk som skiter i att gå på gymet för att de har städat hela huset?
Ska göra ett litet test och skriva upp varje dag ALLT som innebär att jag rör på mig lite extra (inte nu tar på mig sockarna och så..) och se hur mycket det blir. Mer än genomsnittet? Kanske inbillar jag mig bara att jag är aktiv?
Får väl se. Kanske blir mer än vad jag tror också. Tycker att ni andra ska ta och göra samma sak! Ni kanske blir överraskade!

1 kommentar:

  1. Jag räknar promenader som träning, såna där långa snabba en-timmas - just eftersom det är på det viset (plus då kosten) som jag gick ned i vikt. Däremot att gå på stan kan ju knappast räknas som träning, tycker då inte jag iaf. Snöskottning i en timma har jag också upplevt att det är ett rätt tufft träningspass. Men SNART SNART kan jag börja springa johoo :D

    SvaraRadera