torsdag 4 mars 2010

Babbel, babbel får han höra..

..så det värker i hans öra!

Unge herrn har fått frukosten serverad framför TV´n. Han har enligt egen utsago "sovit så gott man kan på en soffa". Vi gick ut och morgonrastade hundarna tillsammans och nu surrar han oavbrutet om att få väcka store herrn som tydligen har det väldigt lugnt och skönt i källaren. Snäll som jag är berättar jag om att vi, i det här huset, sover tills vi vaknar. Unge herrn kontrar med att om han får väckas, då har han ju sovit tills han vaknade! Vad säger man då? Som den stränga moster jag är blev det helt sonika "men jag har sagt nä". Kort och koncist men klart effektivast.


Det skulle tydligen vara otroligt soligt idag så jag får väl föreställa mig att molnen inte finns och gå ut på bron och få världens solbränna i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar