måndag 8 mars 2010

Bra jobbat, jag själv! (OBS! Tråkigt. Vikt, motion, mat)

-3 kg på 4 veckor.
Det är väl inget att skryta om kanske och det gör jag inte heller, men med tanke på att jag har en sambo tillika pojkvän som äter hur mycket som helst medans jag försöker vara väldigt strikt är det faktiskt ganska bra gjort.


Nu ger vi oss på del två, målet är -3 kg på 6 veckor den här gången. Optimala kaloriintaget per dag 1900, men jag siktar på 1700 i genomsnitt. Man måste ju vara realist.
Så, när sex veckor har gått är det den 19:e april, eller något liknande. Då ska vågen alltså visa 62 kilo cirka och det passar ju alldeles utmärkt.
När jag väger under 64 ska jag ta och boka en helkroppsmassage- det skulle behövas nu men jag har faktiskt bestämt att det ska vara så. Vid 62 pannor blir det klippning och färgning av håret, det är ganska nödvändigt där i slutet av april skulle jag tro.


Jag har min planering ganska klar för mig.
8 mars- 19 april > minus 3 kg. Vikt 62 kg.
19 april- 24 maj > minus 2 kg. Vikt 60 kg
24 maj- 1 juli> minus 3 kg. Vikt 57 kg.
Misstänker att det kommer att gå lite fortare men jag tar inte ut någonting i förskott. Däremot så har jag ju vant mig vid ett kaloriintag på 1528kcal/dag så vi får se, peppar peppar ta i trä, om mina misstankar är rätt eller fel.
Träningen är ju mer än igång sedan ganska länge tillbaka, fyra pass i veckan utöver hundpromenader och jobbpromenader. Ganska lagom, enligt mig själv. Hundar och katter och hus och jobb tar ganska mycket tid, det finns liksom inte utrymme för att träna fler gånger.


Maten, den funkar också bra. Sedan igår har jag lagt i en högre växel och slutar nu med mitt älskade kvällsfika. Det sägs att det tar tre veckor att bryta en vana, så vi får väl se. Tackar min lyckliga stjärna för att jag jobbar de tre kommande kvällarna och slipper se herr Fredriksson äta sitt otroligt goda kvällsfika.


Nu ska jag googla och se om jag kan hitta den braiga tidningen jag läste när jag var hos tandläkaren!
...och snart blir det en blåsig tur i plusgradiga spår.

3 kommentarer:

  1. men klart du ska skryta!! du är ju typ bäst!
    du kommer vara hetast på stranden

    SvaraRadera
  2. Va duktig du e Kicki :) Jag e avis.. Försöker också jobba lite på formen. Och det går faktiskt frammåt..så jag är också lite stolt !

    SvaraRadera
  3. Fasen vad du är duktig heja kicki

    SvaraRadera