torsdag 11 mars 2010

Goooomorron.


En alldeles ypperlig morgon.




Men varför funkar det inte som det ska? Allt jag skriver blir sammanhängande, det går inte att dela in texten i stycken. För mig spelar det ju ingen roll men jag vet ju av erfarenhet att det är jobbigt att läsa jättesammanhängande text.
Måste fixas.



Nog om det, snart är det snöskottningsdags- känns som att det blivit någon gång den här vintern redan. Jag har liksom fått in tekniken- skyffla, skyffla, skyffla... och hupp! UPP i snöhögen med dig, dumma snö. Kanske därför mina axlar börjar kännas lite utslitna. Jag ger mig fan på att jag måste byta ut i princip allt i en inte alltför avlägsen framtid. Höftkulor, knäskålar, axlar... läkaren kommer att undra hur jag fått alla förslitningsskador. Vintern 09/10, kommer jag att svara, han kommer att nicka förstående och skriva remisser till olika instanser.
Senare under dagen blir det handling, simning och solning. Handling för att vi har slut grönsaker, simning för att bränna lite fett och solning för att sommaren snart är här. Jo, för det är inte länge kvar, hur bittert det än känns med snö och minusgrader. Jag tänker i alla fall stå med bikinin redo, rätt som det är smäller det till och blir varmt.

2 kommentarer:

  1. jag har gett upp snöskottning, det är ju vår!

    SvaraRadera
  2. Tack du är ju en klippa gumman. solning är så himla härligt man blir varm ända in i själen.
    Tänkte göra det idag men då fick gnäll Herman feber ...

    SvaraRadera