onsdag 24 mars 2010

Jag vet

Jag vet att jag inte bör dricka så hemskt mycket kaffe,
men vafan ska man egentligen göra när magen sagt upp sig, packat väskan och flyttat till varmare breddgrader?

"Rör på dig", "ät frukt och grönsaker", "drick mycket vatten" - dessa tre fantastiskt idiotiska råd läser jag på varenda jävla gravidförstoppning-google jag gör.
Nähä?! Ska jag röra på mig ännu mer? Då får jag ju fan inte göra annat. Ovanstående är liksom det enda jag gör.
Har beordrat sambomannen att fixa några små påsar med vitt pulver som man blandar ut i vatten. Det, och sen ett gympass för att toppa, borde väl ändå riva igång fabriken igen?

Visst är det underhållande att läsa om min mage och hur den fungerar? Well, that´s life. Jag kan ju liksom inte meddela att allt är kul och gosigt och puttinuttigt när det ju faktiskt inte är det.

Igår grinade jag som en liten unge när jag fastnade med benet i djupa snön uppe på Kalahatten. "E-heh-heh-mil! JAG SI-HI-TTER FA-H-H-H-ST och det är KA-AH-AHH-LLT! Dumma, dumma snö! Dumma, dumma hund!"
Jag har inte bölat så ohämmat sedan jag var typ tre år och inte fick det jag ville ha i mataffären. Det verkar som att det kan bli en intressant erfarenhet, det här.

-------------------
Ska hälla i mig kaffet och sedan spendera någon timme med min alldeles bästa (inte alls dumma) vovve som blivit lite åsidosatt de senaste dagarna.
Efter det kommer nog sambomannen hem för att hämta mig och dra med mig till gymmet.

Dagen är för övrigt fulltecknad, murstocks-målning för mig och spackling för herr F.
Känns som att vi har lite att hinna med under de närmaste månaderna men vafan, det blir nog bra i slutändan.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag bölade med ett par gånger :P
    Men jag drack då kaffe. Jag drack en kopp om dagen innan jag vart preggo, medan jag var preggo drack jag 2. Dricka för 2 och äta för 2. Hehe

    SvaraRadera
  2. haha, jag tror snarare det blir en intressant erfarenhet för Emil det här;)

    SvaraRadera