torsdag 18 mars 2010

Fusk?

Efter en hektisk dag och eftermiddag kom jag hem 19.25.

Skottade snö och rastade hunden, middag vid 20.05.

Nu undrar vän av ordning, dvs. jag, om min middag räknas som kvällsmat? Det var ju kväll när jag åt den!
Till mitt försvar kan jag säga att jag jobbade till 16.00, simmade mellan 16.20 och 17.00, hämtade bilen, massage 18-19. Så det fanns liksom inte tid till middag där emellan.

Kanske skulle jag ha skippat middag just idag, kanske är jag nu officiellt en fuskare? Nåväl. Det var ju kvällsmackorna jag skulle säga hej då till, inte middagarna. Jag är fortfarande en stolt icke-kvällsfikare, det var lättare än jag trodde!
Däremot är det lite klurigt att lära sig att man måste stoppa in mjukbrödet i frysen så att det inte blir gammalt. Förut fick det inte ens en chans att mögla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar