onsdag 10 mars 2010

Räknar dagar.

Jag tycker om att ha saker att se fram emot.


Självklart går det inte till överdrift, jag går liksom inte och längtar bort dagar hela tiden, men jag gillar att ha något att se fram emot.
Som nu, till exempel, ser jag fram emot nästa lördag. Är det inte snöstorm eller 20- ska jag, sambo och två odjur gå en runda Eliasled i några timmar och sen åka hem till ett glas vin och Gorgonzolaspäckad fläskfilé. Det längtar jag till.


Efter det ska jag börja längta till påskhelgen då två av mina kära systrar kommer till Piteå. Det är längesen vi var ute tillsammans, vi tre, så det kommer nog att bli kul.
Att man kan sniklåna lite kläder är ju aldrig helt fel det heller.


Ska koka lite kaffe och vila upp mig en stund innan träningspasset med jobbet tar vid. När jag kommer hem står middagen på bordet och sambo-älskot hade tydligen städat. Inte alldeles dumt att ha en duktig hemma-man, för visst är att komma hem från ett jobb till ett annat bland det värsta som finns?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar