onsdag 10 mars 2010

Bara på skoj

Soffmonstret finns inte i verkligheten, ni kan lugnt komma och hälsa på.


Med risk för att låta tjatig maler jag på ytterligare en stund- ickekvällsfika går bra! Kroppen och framförallt hjärnan börjar vänja sig vid det uteblivna mellanmålet och ingen är gladare än jag! Jag vet inte om alla förstår, men alla ni som någon gång försökt bryta en djupt inrotad vana vet hur det är. Jag har, sedan jag var liten, alltid ätit en macka eller två innan läggdags- vare sig jag varit hungrig eller ej. Det är ungefär som att man dricker en kopp kaffe efter maten, man kanske inte är sugen varje gång men till sist tror man att man är det och det blir en vana.


Idag verkar bli en fin dag för promenader och annat kul. Jag har lite hemlängtan, men om några timmar (10..) slutar mitt långa skift och jag kan nöjt bege mig hemåt.


Har ni förresten tänkt på hur mycket man egentligen går ner i vikt per dag? Menar, skulle man nu tappa 0,7 kg på en vecka är det ju faktiskt ett hekto som försvinner från ens kropp- dagligen!


... sen ska jag bara tillägga att jag även vill säga tack till Helena, jag missade hennes kommentar igår men den var minst lika glädjande som de andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar